Gabriëlle Majenburg van Maasvuur is ondernemer en bovendien dé persoon die de aankomende inspiratiesessie ‘Een (business)plan dat wél werkt’ op 31 oktober zal verzorgen. Om alvast een beetje beter kennis met haar te maken, stelt ze zich in deze blog aan je voor. Enne, heb je nog geen kaartjes voor de inspiratiesessie? Klik dan hier.
Vertel! Wie is Gabriëlle en wat drijft je?
“Oei, lastig! Ik zou zeggen: energiek, jong van geest – maar ervaren in mijn vak, vol van lef en liefde en natúúrlijk ondernemend. Na ruim 25 jaar voor KPN te hebben gewerkt, ben ik zo’n 2,5 jaar geleden voor mezelf begonnen. Vanuit Maasvuur richt ik mij op drie pijlers. Nummer één is een businessplan op één A4 – hierover gaat ook de inspiratiesessie. Door deze methodiek in te zetten, kun je ervoor zorgen dat het doel duidelijk is en daadwerkelijk gehaald wordt. Ik gebruik deze aanpak volop voor de grotere bedrijven, maar ook zeer zeker voor ambitieuze startups en zelfs kleinere individuen. Naast een compact en duidelijk businessplan, richt ik mij dagelijks op business improvement en business coaching. Bij eerstgenoemde duik ik grondiger in de uitdagingen van een bedrijf, om vervolgens duidelijk te krijgen waarom de onderneming blijft steken in diens ontwikkeling.”
Met welke toffe opdrachten vul je momenteel jouw werkweken?
“Op dit moment spendeer ik mijn werkdagen bij Royal Flora Holland. Een mooie organisatie in een sector die volop in ontwikkeling is. Van digitalisering en concurrentie tot duurzaamheid; allemaal factoren die ook hier in de lift zitten. Aan mij de taak om een nieuwe salesorganisatie neer te zetten. Naast mijn werk bij Royal Flora Holland, ben ik aangesloten bij Generous Minds. Een organisatie die zich bezighoudt met het stimuleren van ondernemingen die bijdragen aan mens, milieu en maatschappij. Tot slot coach ik een aantal directieleden van diverse bedrijven in het behalen, verbeteren en optimaliseren van hun resultaten. Een fijne mix!”
Wat is de meest bijzondere opdracht die je tot dusver is bijgebleven?
“Er is niet één opdracht in het bijzonder, eerlijk gezegd. Ik heb opdrachten gedaan voor grote coöperaties, maar ook voor startups binnen tal van branches. Die diversiteit maakt elke opdracht voor mij bijzonder.”
Een tipje van de sluier; wat maakt dat een businessplan wel of niet werkt?
“Het verbinden van één duidelijk en aansprekend doel aan een concreet operationeel plan op een manier die voor iedereen binnen de desbetreffende organisatie duidelijk is!”
Tot slot: wat denk jij de deelnemers van de inspiratiesessie mee te kunnen geven?
“Een eerste inzicht in een methodiek die ervoor zorgt dat je je doel écht behaalt, of dat nu zakelijk of privé is. Daaropvolgend hoop ik op een urenlange uitwisseling van kennis, ervaring en enthousiasme!”
De Inspiratiesessie ‘Een (business)plan dat wél werkt’ van Gabriëlle Majenburg bijwonen? Dat kan!